Suikervrij dieet

Informatie over het suikervrij dieet is op internet niet altijd compleet en betrouwbaar. De populairiteit van dit dieet begint echter steeds groter te worden door de positieve reacties van de mensen die dit dieet volgen (lees hier een aantal recensies). De behoefte aan een goede, maar vooral, betrouwbare informatiebron groeit daarom met de dag. De informatiebron op deze website is buitengewoon compleet en blijft zich ontwikkelen op ongelooflijk hoog niveau. Naast een e-book bestaat er persoonlijke ondersteuning waarbij vragen kunnen worden gesteld via email. Ook krijg je toegang tot een speciale cursus-website, ontvang je een suikervrij boodschappenlijstje, ontvang je meerdere keren per week motiverende tips en adviezen en bij ieder cursusdeel zitten weer nieuwe recepten! De auteurs van de cursus 40 dagen zonder Suiker stellen daarmee alle info beschikbaar die je zou willen weten over het suikervrije dieet. Ben je daarom op zoek naar een betrouwbare bron om van start te gaan met dit dieet dan ik kan je website van Miss Natural warm aanbevelen.

 

De voordelen van een suikervrij dieet

Waarom moet je nou kiezen voor een suikervrij dieet? Het klinkt misschien als de zoveelste afslank-hype, dat is het niet. Het suikervrij dieet is niet in eerste instantie ontwikkeld om je af te laten vallen. Het is ook niet bedoeld om zwaarlijvigen binnen afzienbare tijd op hun ideale gewicht te krijgen. Natuurlijk is het bijkomende effect van het volgen van dit dieet dat je gedurende de maanden wel kilo’s af gaat vallen (zonder jojo-effect!). Er zijn ten minste 17 voordelen te vinden die een suikervrij dieet aan de gebruiker te bieden heeft. Lees hier uitgebreid meer over deze voordelen.

Eten zonder suiker is een manier om je goed te voelen, natuurlijker te eten en een mooi, en gezond, lichaam te krijgen. Misschien is een dieet zoals deze nieuw voor je en lijkt het allemaal te mooi om waar te zijn. Ik kan het je niet kwalijk nemen. Er zijn tegenwoordig zoveel diëten te vinden die beweren een gezonde levenswijze te garanderen maar uiteindelijk komt er niets van terecht. Eten zonder suiker heeft veel voordelen. Wil je weten waarom? Bijna alle producten die nu te koop zijn en door suikers zijn gezoet zijn gezoet door geraffineerde suikers. Geraffineerd betekend dat de gebruikte suiker door een fabriek gehaald is waardoor de suiker niet meer “schoon” is. Suiker dat ongeraffineerd is bevat allerlei stoffen (vezels, mineralen en vitaminen) die ons lichaam helpen het suiker af te breken: geraffineerde suiker bevat al deze stoffen niet meer waardoor je lichaam het zonder deze ondersteunende stoffen moet doen. Dit kan een grotere invloed om je lichamelijke gesteldheid zijn dat je denkt. Omdat je lichaam meer moet doen met minder zijn anderen delen van je lichaam, bijvoorbeeld je immuunsysteem, in een bepaalde mate verzwakt.

 

 

Welke suikers mag je dan wel eten, waar vindt je producten die suikervrij-goedgekeurd zijn en is eten zonder suiker nog wel lekker? Logische vragen die plotseling opspelen. Al deze punten komen aan bod in de cursus 40 dagen zonder Suiker. Naast praktische adviezen lees je ook over hoe suiker in verhouding staat tot ziekte en hoe je kan herkennen of je aan suiker verslaafd bent.

 

Hoe werkt het suikervrij dieet eigenlijk?

Het principe van een suikervrij dieet is dat de gebruiker geen, of in ieder geval heel erg weinig, suiker eet. Je zou kunnen denken dat dit makkelijk is door bijvoorbeeld geen suiker meer in je koffie of thee te doen maar helaas is het iets ingewikkelder. Suiker zit in nagenoeg ieder product. Light producten bevatten geen suiker maar maken gebruik van een zoetstof. Producten waar dus wel suiker gebruikt wordt om er een zoete smaak aan te geven proberen we met het suikervrij dieet te mijden. Dit kan bereikt worden door in plaats van suiker andere ingrediënten te gebruiken om je ontbijt, lunch en diner te bereiden. Als je denkt dat dit een hele opgave is kan het je reuze meevallen. De cursus 40 dagen zonder suiker heeft complete boodschappenlijstjes voor je, samen met recepten die je direct kan downloaden.

Vanwege de verminderde inname van suiker zul je naar verloop van tijd, ongeveer 3-4 weken, merken dat je gewicht verliest zonder dat je daarvoor minder hoeft te eten of extra te sporten. Je lichaam zal even moeten wennen aan de andere samenstelling van het eten maar is daar na deze periode van een paar weken op ingesteld. Naast gewichtsverlies zul je ook andere pluspunten aan dit dieet gaan ontdekken. Zoals al eerder vermeld op deze pagina zul je je fitter voelen, meer energie hebben en vrolijker zijn. Ik kan me voorstellen dat het dingen zijn waarvan je denkt dat dat onmogelijk is. Toch bewijst de praktijk het tegendeel. Probeer het suikervrij dieet en ervaar zelf de voordelen!

 

Suikervrij dieet recepten

Een dieet is niets zonder de juiste recepten. Zo is het ook met het suikervrij dieet. Recepten waarvan je weet dat ze suikervrij zijn of recepten met daarin de goede suikers. Zonder bijbehorende recepten is het verspilde moeite om uberhaubt met een dieet te beginnen. Ben je daarom op zoek naar suikervrije recepten of wil je je collectie uitbreiden met recepten om leven zonder suiker door te zetten? Kijk dan eens op Miss Natural. Hieronder heb ik ter info een aantal recepten geplaatst die gratis op YouTube te vinden zijn:

Zelf worteltaart maken:

Suikervrij ontbijtkoek:

Uiteraard heeft Miss Natural in het kader van 40 dagen zonder suiker ook een aantal receptenboeken beschikbaar gesteld die je kunt gebruiken, zelfs als je verder geen interesse hebt in de cursus. Zo is er een kookboek met 50 feestelijke recepten, 50 zomer recepten en een speciaal receptenboek voor Sinterklaas, Kerst en Oudjaar. Vanzelfsprekend zijn al deze recepten suikervrij, ontzettend lekker en, nogmaals, altijd te bereiden ook al volg je geen specifiek suikervrij dieet.